Een uitdagende kennismaking met textiel

HOE HET BEGINT

Het is het jaar 2030. Jullie zijn geheim agenten van het machtige internationale bedrijf Ariadne Textiles. Jullie kwamen op het spoor dat de grote concurrent Arachna Tex een textiel zou ontwikkelen dat steviger en lichter is dan spinrag.

Dana Draet, jullie CEO, wil die koste wat het kost in haar bezit. Daarom stuurde ze jullie uit om de plannen van het textiel te gaan stelen.

Helaas zijn jullie binnen gevat door de nachtwaker en op de stockagezolder opgesloten. De nachtwaker is ondertussen om versterking. Jullie missie is de plannen ontfutselen en op tijd (binnen de 30 minuten) buiten raken voor de nachtwaker met versterking terug is.

OVER DIT SPEL

Arachna Tex is ontwikkeld door Cobot, het opleidingscentrum voor de textielindustrie. Door deze online escape room willen we jongvolwassenen laten kennismaken met textiel. Zo willen we hen inspireren in hun loopbaankeuze.

Textiel is meer dan mode alleen. De textielindustrie maakt veel innovatieve producten waar je dagelijks mee in aanraking komt.

VOOR WIE?

Alle jongeren uit de 3e graad secundair onderwijs, met focus op de technische richtingen.

Het spel wordt gelanceerd binnen de context van de online beroepenbeurzen, maar kan perfect op zichzelf gespeeld worden binnen een klascontext of thuis.

PRAKTISCH

Het spel duurt 20 à 30 minuten. Er is geen voorbereiding nodig. Idealiter wordt het spel gespeeld in groepjes van 3 of 4 personen. Hou alvast een blad papier en iets om te schrijven bij de hand.

VAN THUIS UIT?

Met meerdere mensen van thuis uit spelen? Je kunt allemaal apart starten. Gebruik een videodienst om met elkaar te praten en zo kunnen jullie puzzels samen oplossen! Met de meeste videodiensten is het ook mogelijk een scherm te delen als jullie niet allemaal willen spelen. Maar dan zal 1 iemand het spel moeten besturen.